Koktejl

Google Workspace pro podnikání – výhody a nevýhody

Google Workspace je ekosystém služeb od společnosti Google pro budování pracovního prostoru pro spolupráci, komunikaci mezi zaměstnanci a optimalizaci práce s dokumentací. Jedná se o jedno z nejkompletnějších řešení na trhu pro zvýšení produktivity ve společnostech na jakékoli úrovni, ve kterých jsou integrovány pohodlné a známé programy.

Google Workspace je sada cloudových nástrojů. Namísto lokálních řešení poskytuje Google své služby pro použití s balíčkem předplatného. Je k dispozici pro práci po celém světě, populární ve východní Evropě (Česká republik, Polsko, Ukrajina). Ve službě Google Workspace je k dispozici cena základního balíčku, který obsahuje: Gmail, Dokumenty, Tabulky, Prezentace, Formuláře, Disk, Chat a Meet, Google Talk, Calendar a Page Creator.

Co služba Google Workspace poskytuje

Jednotné prostředí pomáhá uzavřít téměř všechny potřeby moderního podnikání od start-upů až po korporace:

  • Každý zaměstnanec obdrží e-mail na firemní doméně;
  • Správa přístupu zaměstnanců a podávání zpráv o jejich práci v prostředí pracovního prostoru;
  • Funkce pro spolupráci na dokumentech, tabulkách, prezentacích a formulářích;
  • Cloudové úložiště o velikosti od 30 GB do 5 TB pro zaměstnance;
  • Udržujte obecný plán a plánujte schůzky v kalendáři;
  • Online konference až pro 250 účastníků;
  • Integrovaný chat v nástrojích;
  • Firemní sociální síť Currents.

Google Workspace

Silné a slabé stránky

Implementace Google Workspace v produkčním prostředí dává společnosti dobré výhody:

  1. Pohodlná koordinace procesů. Harmonogram schůzek, videokonferencí, online kurzů, specializovaných seminářů a schůzek – to vše je označeno pro každého zaměstnance a celá oddělení v kalendáři. To poskytuje flexibilní a efektivní plánování s možností nastavení připomenutí.
  2. Pohodlné cloudové úložiště na disku Google a volný přístup k nim z libovolného zařízení. U ostatních účastníků je zobrazení konfigurováno vlastníkem souborů a jakýkoli únik informací je vyloučen.
  3. Spolupracujte na dokumentaci v Dokumentech a Tabulkách Google. Kolegové mohou současně provádět jakékoli změny online a koordinovat nuance v interní korespondenci.
  4. Důvěrnost komunikace v Gmailu, Google Chatu a Google Meet. Do pošty se dostávají pouze důležitá oznámení, strojové učení třídí spamové e-maily do příslušných složek a eliminuje tento postup pro zaměstnance. Důležitou součástí Mailu je zvýšená ochrana dat, systém pro blokování virových útoků a phishingu.
  5. Plná dostupnost. S mnoha službami Google jsou zaměstnanci pravděpodobně již obeznámeni a jejich integrace do systému bude snadná. Přístup k platformě je možný z jakéhokoli zařízení, aplikace jsou kompatibilní se všemi prohlížeči, existuje možnost režimu offline, když není k dispozici internet.

Mezi minusy patří nedostatek softwaru a offline režim umožňuje pracovat s dokumenty, ale změny bude možné aktualizovat pouze při připojení k síti. Aby mohli členové společně upravovat a komentovat, musí mít účet Google, což představuje výzvu při spolupráci s někým mimo společnost.

Google Workspace je tedy všechny známé a přístupné cloudové služby ve formě integrovaného řešení pro podnikání. S jejich pomocí můžete zajistit důvěrnost dat, optimalizovat pracovní postup, zjednodušte komunikaci a zorganizujte efektivní týmovou spolupráci. Jedná se o kontrolu nad všemi procesy a jejich transparentnost.

Podobné články

Back to top button