Koktejl

Jak se stát YouTuberem? Cesta k úspěchu krok za krokem

Každého někdy napadlo, že by mohl zkusit začít natáčet a publikovat videa na internet. Nabízí se zde tolik možností, jak toho dosáhnout. Na internetu dominuje na poli videí platforma zvaná YouTube. Právě sem nahrávají lidé po celém světě videa. Když je štěstí a píle, lze si tvořením videí i vydělávat.

Naneštěstí samotná tvorba nemusí být tak snadná, jak se na první pohled může zdát – je zde mnoho faktorů, které je nutné před samotným točením zvážit. Pojďme si rozebrat, co vše je nutné zvážit, a jak nahrát své první video na YouTube.

Máte nápad i techniku? 

Pokud chcete tvořit videa na YouTube ve větším měřítku, měli byste nejdřív zvážit, co vlastně chcete natáčet. V tomto případě je zde velká škála žánrů videí, avšak jestliže chcete, aby vaše videa nestrádala na kvalitě, měli byste mít patřičnou techniku, jejíchž výkonost a kvalita bude odpovídat žánru videí, jenž budete tvořit.

Jestli se rádi v oblasti gamingu, neobejdete se bez výkonného herního počítače, který se během nahrávání videa a samotném hraní hry nebude sekat. Pokud by tomu bylo naopak, z pohledu diváka by nebylo příliš příjemné sledovat video ze hry, které se v jednom kuse seká a trhá.

V případě tzv. „vlogů“ nebo například „sketchů“ či tematických videí je nutnost vlastnit kameru i mikrofon. Ačkoliv je pravda, že současné chytré telefony točí videa v kvalitě konkurující sebelepším profesionálním kamerám, nic se nevyrovná klasické statické kameře nebo fotoaparátu, mikrofonu a samozřejmě i stativu.

Editace je klíč k úspěchu

Točení videí není jen o natoč a nahraj. Samotné video se musí ještě zeditovat. Váš „produkt“ získá hned jiné světlo, když se vylepší o jas a kontrast, různé efekty a samozřejmě střihy nevhodných záběrů, chyb a rušivých elementů. Mnoho profesionálních videí postrádá nespočet archaických efektů a přechodů.

Doporučuje se při editaci vyvarovat přehnanému přidávání přechodů nebo efektů, které mohou kvalitu videa patřičně ohrozit.

Publikace videa na YouTube

Jestli už máte vytvořený vlastní YouTube kanál, v momentě, kdy máte své video upravené a vyexportované do odpovídajícího formátu, ve kterém jej můžete na tento server nahrát, vám již nic nebráni v tom, abyste svůj „produkt“ nahráli, a zpřístupnili jej veřejnosti. Nějakou dobu to samozřejmě potrvá – především záleží na rychlosti vašeho internetového připojení.

Doporučujeme nahrávat videa v co nejvyšší kvalitě. YouTube se automaticky postará o vytvoření i videí v nižším rozlišení/kvalitě. Pokud ale nahrajete nekvalitní video, zvýšit jeho kvalitu nejde.

Dejte si naprosto záležet na názvu videa

Video by mělo mít nějaký chytlavý název, který potencionálního diváka vtáhne a nenásilně ho donutí si video pustit, ať už jej nalezne kdekoliv. V zásadě pryč jsou doby klasického clickbaitu „Co se stalo? ODPOVĚĎ VÁS PŘEKVAPÍ!!“, ovšem to neznamená, že by název videa měl být nudný a nicneříkající.

Stojíte proti obrovské konkurenci. Zkazit název může znamenat, že vaše video uvidí třeba jen desetina potencionálních diváků, přestože je video samotné velmi kvalitní. Tohle opravdu nepodceňte a nebojte se si s názvem trochu hrát a věnovat mu klidně několik minut nebo i desítek minut. Jde sice o pár slov, ale právě těch, které rozhodnou o (ne)úspěchu vaší tvorby.

Popisek videa i tagy jsou také klíčové

Do popisku byste měli stručně napsat o čem vaše video je, ale neprozradit hlavní pointu. Nezapomeňte sem přihodit i další sociální sítě, na kterých vás mohou vaši diváci i potencionální odběratelé sledovat, stejně jako odkazy na videa nebo zdroje, ze kterých čerpáte. Zvlášť potom nezapomeňte zmínit ty zdroje, které slíbíte uvést přímo ve videu.

Tagy/štítky se také nevyplatí podcenit – určují o čem video je a na základě nich YouTube zařazuje vaše video do škatulky videí se stejnou tématikou.

Dobrou propagaci rovněž zajistí i pěkný náhledový obrázek. Divák, který nalezne vaše video si rozhodně nebude chtít pustit něco, co má v náhledovém obrázku náhodou scénu ze samotného videa. Takový obrázek by měl být chytlavý a atraktivní. Můžete jej vytvořit v jakémkoliv grafickém editoru, například ve velkém Photoshopu, nebo v jeho chudé, ale freewarové verzi, Gimpu.

Popularitu nezískáte přes noc

Na závěr bych vám rád popřál hodně štěstí do tvorby videí a hodně trpělivosti. Slávu a tisíce odběratelů nezískáte přes noc. Vyžaduje to hodně píle a úsilí se někam dopracovat, a vytvořit si svou základnu odběratelů. Člověk se učí každým videm a každým neúspěchem.

Konstruktivní kritiku lze brát ve svůj prospěch a tím pádem se vylepšovat. Hateři se najdou všude, a proto je moudré si příliš nebrat osobně jejich bezdůvodné narážky. Na druhou stranu se ovšem nevyplatí kritiku zcela ignorovat. Pokud slyšíte podobně kritické hlasy na nějaký aspekt vaší tvorby, možná je potřeba se nad tím opravdu zamyslet a zkusit tuto věc vylepšit.

Takto YouTubeři rostou a zlepšují se, ale také překonávají konkurenci. Nikdo se v dnešní době YouTuberem nestane přes noc a nikdo nezvládne vyprodukovat své perfektní video hned napoprvé. I ti nejúspěšnější začínali videi, za které by se dnes skoro až styděli, ale právě píle a vůle poslouchat a zlepšovat se, je dostala tam, kde jsou dnes.

Podobné články

Back to top button